Finlandia moimi oczami

IMG_2588

Muminki są fińskie. To moja ukochana bajka z dzieciństwa. Dzisiaj zabieram Was w podróż do krainy Buki.

 

Finlandia to  bardzo dobra wakacyjna alternatywa dla osób, które nie lubią słońca a kochają spacery, kąpiele w czystych jeziorach i kamieniste wybrzeża. Wszystkie bladziochy w tym ja, mogą poczuć się opalone jak kurczak na grillu w porównaniu do typowo fińskiej urody. Zatem nakładamy wygodne buty i w drogę!

Spisałam wszystkie elementy, które kojarzą mi się z krainą Buki. Oto one:

 

Sauna-Znaleźć ją można w każdym prawdziwie fińskim domu. Najlepsza jest taka opalana prawdziwym drewnem, ale elektryczna też się nada. To wspaniały pomysł na relaks i rozluźnienie. Potem można iść pod prysznic albo zrobić coś co bardzo mi się spodobało -wejść do oceanu. Gdy zanurzysz się po szyję stajesz się prawdziwym Finem. :)

IMG_2596

Jeziora– jest ich również bardzo dużo i są bardzo czyste. W parkach narodowych można się wyspacerować, kąpać, łapać pokemony i jeść jagody.

3D193086-EE84-435C-90E6-80072DF17C7E

Lukrecje  – czarne cukierki o słonym smaku. Nie przepadam i omijam szerokim łukiem, ale jakby ktoś chciał mi powiedzieć jak u niego było po spróbowaniu, to chętnie posłucham.

Picie wody z kranu-coś czego w Polsce lepiej nie robić. Wszędzie w Finlandii można pić wodę z kranu. 

Białe noce – Czasami budziłam się w nocy święcie przekonana o tym, że nie zgasiłam świata a on po prostu się nie zgasza.

Zdjęcie zrobione tuż przed godziną 23:00.

IMG_2474

Chleb – nie ma puszystych bułeczek, ale są PULLA. Bułeczki z kardamonem, na słodko. Pełnia szczęścia gwarantowana. Najlepiej smakują z kakao. Mam przepis od rodowitej kobiety i niedługo zamierzam go wykorzystać.

63F1511A-3AC7-4D0F-943D-9DE294F66327

Nie zabrakło również charakterystycznych czerwonych domów.

IMG_2611

IMG_2504

IMG_2616

…. i kamienistych wybrzeży.

IMG_2510

Będę tęsknić !

040A4B33-0E74-46D1-AF4A-EC816AED34B7

pozdrawiam

cropped-podpis.png

 

 

DODAJ KOMENTARZ

